Sliperiet Gylsboda & stelt halsband med droppform i Diabas & silver

Vi är i ett spännande skede med projektet Sliperiet Gylsboda. Vi kompletterar med de uppgifter som efterfrågas i slutskedet i processen med ansökan till Leader om bidrag. 
I helgen hade vi arbetsdag i Sliperiet. När vi började såg det fortfarande ut såhär:
Vi hade hjälp av en lastbil med kran & en traktor för att få ut de tyngsta sakerna,
 
För övrigt var det till att bära & släpa med handkraft, skottkärra & köra med en lätt låghalt handtruck som krävde en smidig burkslav för att inte kränga i kurvurna ;) 
 
och nu ser det ut såhär:
Häftigt som det rasslar till när många hjälps åt!! Och så himla kul att jobba tillsammans! Tack <3 
 
Lite jobb i lilla verkstaden har jag hunnit med. Funderar på om jag skulle försöka hinna göra lite fler varianter på stela halsband. Så har jag en idé jag skulle vilja prova, en typ av choker (halsband som sitter tätt mot halsen). Känns som det är något som kommer allt mer. Men.. först & främst skall jag jobba fram de beställningar som ligger på tur.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback