Några bilder från Dubai & så evenemangsförberedelser

Så många intryck vi har med oss hem efter en vecka i Dubai. Många tankar far omkring i skallen. Jag som vill vara noga med att släcka efter mig när jag går ut, inte slösa på naturens resurser i onödan osv tänker mycket på vilka avtryck dethär gör på mijön..
Världens högsta byggnad. 
Lätt arbetsskadad som jag är lade jag märke till så mycket natursten som användes på fasader och torg. Vackert! Och coolt att hitta Diabas här & var. Tex framför tullen: 
 och i rutor på torget vi passerad varje dag :
 
Djuren saknade jag ganska snabbt. Jag vill inte främja att djur utnyttjas i turistiska samband. Men kamelerna på stranden tycktes inte ta illa upp att jag kliade dem lite på kinden. Tom mamma vågade sig fram & klia dem lite försiktigt i pannan. 
30 grader i havet inbjöd till mycket bad.
 
 
Palmer, färskpressade juicer & strålande sol var riktigt gott.
Fast vi såg nog lite roliga ut när hela stranden badade i sol & vi flockades i skuggan av strandens enda två palmer. Vi var rädda att bränna våra höstbleka skinn ;) 
Här har vi hela gänget på kvällspromenad, fortfarande 30 grader i luften mitt i natten.
God mat är ju en stor del av en skön semester. Här var det buffé & bäst av allt, efterrättsbuffé
 
Ett intressant djuplodande samtal hade jag med en taxikille vars pappa var Iman. Mycket spännande att få chansen att fråga om saker jag har väldigt svårt att förstå. Kvinnosyn t ex.. Vissa saker kommer jag aldrig att förstå. 
 
Så fick vi en vän i personalen på hotellet, Isack, en upertrevlig kille från Kenya. Max & kusin Jesper ligger i polen på hotellets tak.
Så kom vi då hem till ruskväder & kastades rakt in i verkligheten. Mycket som skall vara klart till morgondagens evenemang på Bygdegården i Lönsboda. Kl 17-20. Lite av vad jag pysslat ihop till det:
 
 
 
 
och så blir det smycken & skulpturer i Diabas & silver. Och Karin Linderoths fantastiska målningar, böcker och kort mm. Välkomna!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback