Örhängen silverdroppe med Diabaskula

Jag återkommer gärna till droppformen. Den tilltalar mig av många olika orsaker. Den har en så behaglig harmonisk form. Och den för tanken till vattendroppen, som är livsviktig för oss. Rent klart vatten. Som påminner om vårt ansvar för miljön. "Blod, svett & tårar" i arbetet för det goda. Osv, osv. 
 
Hamrat silver & polerad Diabas tycker jag kompletterara varandra så fint. Örhängena skall bli till ett set med halsband också, som ligger på arbetsbänken (tillsammans med en hel del annat som är under arbete..) 
 
Passar på att jobba inne i verkstade n nu & väntar otåligt på bättre väder så jag kan sätta händerna i de större beställningarna med vinkelslipen ute i det fria. 
 
Här är två till som läntar efter vårvärmen. Tittut säger mina fyrbenta pojkar Flipper & Macko när jag kommer. De är alldeles ljuvliga, gossarna. Men nu vill vi ha sol & värme på våra rundor!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback