Keramik och integrationsprojektinfo i Lund

Tänker att dessa löven kan fungera för att lägga jordnötter & liknande snacks på. Men de blev färdiga just till påsk & då hamnade våra söta dvärghönsägg där istället. Just röd glasyr är svår att få till. Denna är väldigt vacker i färgen, men vill gärna rinna i bränningen.
För övrigt jobbar jag för allt vad tygen håller med att få fram det som är beställt. Till helgen har jag beställt vackert väder så jag kan komma vidare med de större beställningarna också, som lämpar sig bäst att jobba med utomhus. 
Men just nu är det örhängen som jag håller på att jobba undan med. Tillbringar kvällarna långt ut på småtimmarna i verkstaden. Det är så skönt med all fritid man får som egen ;) Ha, ha. 
 
En avstickare blev det till Lund idag, för att prata integrationsprojekt hos Winnet Skåne. Trevligt & intressant att träffa andra kvinnliga nätverk & lyssna på deras tankar & idéer. Queenia´s IQ projekt Kvinna Hjälper Kvinna presenterades av verksamhetsledare Anita & mig & Hanan som mentor-adept. En trevlig liten utfärd :) Här sitter vi på försenat tåg till Lund.
Liiite Diabas & silver pratade jag också, så klart. Klädde mig i rejäla smycken, dagen till ära ;) Och Hanan´s fantastiska BeadBonsais visade vi bilder på.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback