Brosch, blommor & massor av god mat!

Inte är det ofta, men minsann, nu blommar den! Min lilla porslinsblomma <3
Den sitter jag & njuter av när jag polerar på den nya broschen. Testat med en annan typ av infattning till Diabaskulan än den ni sett i mina senaste smycken. Kul att testa, men den var mycket tålamodsprövande, puh. 
Baksidan, inte färdigpolerad.
Och såhär ser den ut på min linnejacka med brodyr, gjord av Ingar Björnfot:
Nu har sonen fått börja övningsköra. Känns märkligt. Liten blir stor.
Igår körde vi till Sibbhult för att besöka vännerna från Syrien. Oj vilket kalas det blev hos denna fantastikt trevliga & gästvänliga familj som vi lärt känna via integreringsprojektet "Kvinna Hjälper Kvinna" jag ingår i. Tessa´eh med en hel massa goda tillbehör, allt gör de från grunden. Egen ost, youghurt & allt. SÅ gott!
 
Mats & Max (min sambo & vår son) lyssnar koncentrerat & försöker lära namnen på de olika maträtterna. Det är inte lätt skall jag säga. Hade varit tufft för oss om det varit omvänt, att vi tvingats fly till Syrien & skulle lära oss språket. 
Desserten, Damaskian Glass, missade jag fotografera. Ett riktigt konstverk för både gom & öga!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback