Firande, jobb & en ilsken sommarflunsa

Men vad fasen är nu detta. Februari är ju den officiella influensamånaden, det vet ju alla. INTE Juni!!! Men jo då, här har flyttat in en stab av fula små flunsabacillusker som inte tänker ge med sig förrän vi är golvade allihopa. 
Lyckligtvis hann vi med endel firande innan de slog till, bacilluskerna. Först fira en nyutexaminerad lärarinna, bl a med denna förstahjälpenlåda som jag gjort i stengodslera.
Måste bara visa en glimt av det goda vi bjöds på. @rebbansrawfood , amazing!!
Å så har vi firat lilla mamma som blivit 70. Lite kul aktiviteter hade vi hittat på till henne & gästerna. Måla var inget de flesta var så vana vid, men alla kan ju naturligtvis ;) Varsen liten tavla valdes ut från den stora duken.
Förstår att endel undrar över Föreningen Sliperiet är, som jag nämner ibland. Vi är en förening som ämnar skapa en kreativ och kulturell mötesplats i det gamla sliperiet här i Gylsboda. Alla som vill är välkomna som medlemmar i föreningen. Det kanske inte ser så fascinerande ut just nu i allas ögon, men jag ser framför mig när renoveringen är klar, det kommer att bli fantastiskt!! Men.. vi har en bra bit kvar dit..
Lite, lite jobb har det blivit i feberdimman. Alldeles för lite. Har börjat ringa efter offerter på jobben med Sliperiet. Och så fortsätter planeringen för Gylsboda Festivalen, 6 Augusti. Häng gärna med i evenemanget på Fb med samma namn. Och så har jag gjort en infattning till en Diabas som jag polerdade i förra veckan. Ett unisex smycke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback