Diabasörhänge med silverhjärtan

Jo, han fick lov av farbror doktorn att dopa sig så han kunde vara med vid sin sista skolavslutning i Lönsboda, vår goe lille Max. Med jättefina betyg går han nu vidare i livet. Teknik skall det bli (lite, lite i mammas fotspår). Favoriten från Örkenedsskolan, fantastiska Linda också med på bilden <3 Kolla in hennes halsband ;) 
Och för övrigt hostar vi vidare.
Igår hade jag trevligt besök i transformatorn från Olofströms kommun. Kul med det ökande med intresset för historian som finns både kring Diabasbrytningen och Harry Martinssons barndomsår i Gylsboda!
Ett par örhängen har jag minsann också gjort klart. Jag smidde ut ganska tunna hjärtan & borrade hål i ett par Diabaspärlor. Så lödade jag på 1 mm tråd, trädde på pärlorna & böjde till krokar. Såhär blev det:
Med det önskar jag en trevlig helg! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback