Mycket på gång och ett set med manschettknappar och slipsnål

Lite klurigt att hinna blogga när jobbet svämmar över.. Men en kort uppdatering:
Föreningen Sliperiet Gylsboda lever nu på allvar. Fr o m 1 Juli har vi hyresavtal på den gamla industribyggnaden. Nu har vi ett jättejobb framför oss med upprustningen, ansökningar kring detta osv. Det är så jag spenderar min lördagkväll, med att skriva projektbeskrivning, plan och budget :) 
 
Samtidigt skall allt kring årets Gylsboda Festival komma på plats. Superkul med alla dessa härliga utställare:
Många och roliga utmaningar att ta tag i.
 
Lite jobb i verkstaden måste naturligtvis också hinnas med. Detta set tror jag att jag missat att visa. En beställning som Kristin & jag hjälptes åt med. Mekanismen till manschettknapparna var inte alldeles enkla att få till.
Manschettknappar och slipsnål. Kul med nöjd beställare!
Kristin fick tyvärr avbryta sin tid här i Gylsboda pga olyckliga omständigheter bl a med dödsfall i familjen hemma i Tyskland. Vi håller kontakten och hoppas ses snart igen.
 
Smultron & blåbär finns det i mängder nu. Lexi lärde sig snabbt att plocka & mumsa i sig av gosakerna. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback