Äpple i silver till nybliven lärarinna

Härligt firande i fredags när lilla syterdottern tog lärarexamen. "Ett äpple till fröken" är ju en klassiker, så jag tänkte att jag gör ett äpple i silver som den nya fröken kan bära. 
Och så gjorde jag en första hjälpenlåda att ta till vid behov (den största asken med tabletter är för tålamod, tänker att det kan behövas, ha, ha. Men lugn föräldrar, det är bara vanliga tablettaskar).
Fröken själv till vänster, hennes mormor, farmor, lillebror & kusin (dvs vår lille Max) 
Lexi slickar sig om munnen & tittar förväntansfullt på tårtan, helt övertygad om att allt detdär är till henne.
Klok som en uggla är ju lärarinnan också, så jag gjorde en stengodstavla med en klok uggla på.
Jag hade ett litet examensprov för svenskafröken, fast med Göingska ord. Det gick sådär.. Men det blev ändå med beröm godkänt <3
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback