Gylsboda och Diabasen lockar nya invånare!

Jag har sagt det förut & jag säger det om och om igen:
Gylsboda är fantastiskt ;)
 
Minns ni den tyska guldsmeden Kristin som kom som turist i somras till min utställning i Transformatorn, och genast fastnade för vackra Gylsboda. Hon kom tillbaka på prov i en månad för att arbeta tillsammans med mig i min lilla verkstad. Jag polerade en Diabasdroppe som Kristin fick och gjorde sig ett hänge av att ta med hem till Tyskland.
Den råa sidan kan även den bäras som framsida om så önskas.
Tillbaka i Tyskland saknar hon vårt vackra Gylsboda och vill lära mer om Diabasen. Jag förstår henne verkligen! Det är lätt att bli förälskad i bygden och i Diabasen.
Så Kristin har helt enkelt beslutat att hon vill flytta från Dresden & prova på att vara Gylsbodit i alla fall för ett år. Goda grannar upplåter en lägenhet i sitt hus åt henne. Så fr o m 1 April har jag en "trainee" (som hon kallar det, men det är ömsesidigt, vi lär mycket av varandra!) i lilla verkstaden. Och vi får en ytterligare medlem som vill vara med och utveckla Sliperiet Gylsboda. Spännande & roligt!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback