Ny design på Diabsring med silver och så dessa älskade hundar

Som vanligt är det mycket beställningar som skall vara klara innan jul. Och som vanligt gör sig min lilla defekt påmind när det är som mest att göra. Japp, just då kryper det fram någon designidé som bara MÅSTE testas. Sen fastnar jag ute i verkstaden & vips så är klockan mittinatten igen. Men det är liksom nödvändigt att bryta av beställningsjobben med att skapa fritt ibland. För att nära kreativiteten lite. Ett set skall det bli. Ringen är klar. Halsbandet får bli nästa gång defekten gör sig påmind. Troligen ganska snart. 
Har haft denhär idén gnagande i bakhuvudet, om att låta den polerade Diabasen kika fram genom ett hjärtmönster som jag sågar ut i silvret (och jag vill testa den med massa andra mönster också som sitter & skaver i bakhuvudet). Med denna ringkonstruktionen blev jag tvungen att göra de sista lödningarna med stenen på plats, vilket inte är optimalt (Diabasen tycker inte om värmen). Men det gick bra, Diabasen mår fint & tittar fram svart & blank & vacker. 
 
Jag har haft finfint sällskap när jag suttit & spånat på designen på setet.
Penny & Nox. SÅ goa!! Alla morbror Kenneths hundar har varit fantastiska, men Penny är något extra, det tyckte han själv också. Det är verkligen skit att han inte fick vara med längre. Nästa helg blir Kenneths minnsesstund på brukshundklubben, där han spenderat så mycket av sin tid med att träna hund. 
<3 
Vår pärla Lexi har haft besök av en liten, liten kompis också. Lilla Selma valpen. Det blev full fart & näst intill omöjligt att fånga dem på bild.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback