Reportage i Hemmets Journal om Sliperiet Gylsboda

Det händer att vår goe 16 åring påpekar att han inte tycker att mamman (jo men det är ju jag då) är så särskilt ung.. Så, denhär chansen missade jag ju inte. Och eftersom risken att han skulle läsa Hemmets Journal är obefintlig måste jag ju inte berätta för honom vad reportaget egentligen handlade om. Räcker bra att visa denhär bilden, känner jag. "Yngst", liksom. För det står i tidningen & då är det ju sant!
Ja, nu är det ju vår förening "Sliperiet Gylsboda" som artikeln handlar om. Men det vet ju inte sonen, ha, ha.
Skall jag försöka vara lite seriös så är jag superglad över intresset för föreningen. Superkul med besökare i Transformatorn som hänger på och vill vara med och verkligen engagera sig i föreningen, fantastiskt! 
 
Den underbara sommarvärmen som kommit på¨besök är mer än välkommen. Underbart. Tycker jag. Lexi tycker inte. Ni ser hennes entusiasm när vi är på promenad. "Gå du, morsan. Jag ligger hellre här, i skuggan". 
Måste visa skulpturen jag fick efter Goro Suzuki. En otroligt vacker gåva från hans döttrar, den skall alltid stå på hederplats här. Det är så mycket Goro i den!
 Önskar er alla en fin helg. På lördag har mina föräldrar varit gifta i 50 år!! Bra jobbat, eller hur!! Då skall vi fira våra fina föräldrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback