Oväntat besök, fin donation och skapandet fortsätter

"När du får oväntat besök" var tanken som slog mig när jag stod & polerade & jag plötsligt såg den lilla snigeln komma smygande upp på stenen. Jag flyttade försiktigt ner lilla snigel på marken. Men det tog inte så hemskt lång tid förrän det lilla livet tittade upp igen. Kanske var det vattnet som lockade? Ganska gulligt var det i alla fall.
Förutom att sköta duschen till lilla snigel har det varit möte med Humleslingans konstnärsgille i Troels vackra ateljé i veckan. 
Fint evenemang i trevligt sällskap i Osby har vi också varit på. Bl a Wizex reunion från 1973.
Så har Goro Suzukis döttrar tömt huset efter hans alltför tidiga bortgång. De lämnade så generöst en donation till föreningen Siperiet Gylsboda. Dessa skall pryda konsthallen och kommer att påminna oss om Goro <3 . 
 
Jag fick en beställning på ett litet rufft Diabaskors som skall passa till en man. Jag gjorde detta som kan bäras på båda hållen, antingen med den råa eller den polerade sidan fram. 
 
September månad är fullspäckad med utställningar. Och jobb med Sliperiet. Och beställninger. Och möten. Och så vidare. Sååå... bäst att komma isäng, så morgondagen blir effektiv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback