Studiebesök, veterinärbesök och silverblomma med Diabas

Studiebesök på Ifö Center med representanter från Osby- och Bromölla kommun. Mycket inspirerande!! 
Min dröm om Sliperiet växte sig allt starkare under besöket! Kolla vilka ytor!!
 
Spännande att utbyta erfarenheter, diskutera samarbete osv. Energigivande! Och det behövdes verkligen, efter flera sömnlösa nätter.. Sjuk hund som hostar & kräks nätterna igenom tar på krafterna. Idag har jag varit hos veterinär med henne igen, denna gången för röntgen & provtagning. 
Nu hoppas vi att hon svarar på denna medicinen. Den förra hjälpte inte henne.
Alltför lite tid i verkstaden har det blivit i veckan. Ett litet ryck efter mitt kontaktpersonsuppdrag idag fick det bli. Vad tycks om denhär lösningen, där jag gjort två likadana blommor i silver, lagt in en polerad Diabas mellan dem innan jag lödat ihop dem & sedan klämt åt så stenen hamnar i mitten. Idén kom ur örhängena jag gjorde häromdagen, där jag använde samma princip fast med annan form. 
Till blomman kändes det rätt med en lite kraftigare rem i svart som plockar upp färgen från stenen där i mitten.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback