Ring med polerad Diabas & litet silverhjärta

Min lilla storasyster med familj uppvaktade med en fin bricka som hon själv gjort, fylld med massa godsaker, efter mitt Eldsjälspris. Så himlans fint! 
Book folding är ett annat pyssel hon ägnar sig åt. Vad kan väl passa bättre än ett rosabandet motiv, efter hennes fight. Mer av denna konst kommer hon att visa på Ubbabodautställningen. 
Kristin & jag har varit mycket flitiga i verkstaden. Vi jobbar på ett par manchettknappar & en slipsnål just nu. Vi har riktigt kul & lär oss mycket av samarbetet. Både i arbetet & i språk, jag friskar upp min tyska & hon tränar på svenskan. Men jösses som jag måste låta.. När hon upprepar vad jag sagt inser jag hur min dialekt låter, ha, ha. Hon frågar vad groda heter på svenska & när hon säger efter mig hör jag "greoda", funderar på om hon driver med mig, men inser snart att det var just sådär jag sa att det heter. Suck. 
Förra veckan gjorde Kristin en ring med en Diabas som jag polerat. Den blev SÅ fin!! 
 
 
I morgon kastar vi oss över manchettknappsmekanismen vi skissat på idag. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback