Eldsjälspriset i Osby Kommun 2016 :)

Jag fick veta för några dagar sedan från kommunens näringslivschef att jag var nominerad till ett pris på kommunens näringslivsgala. Aldrig kunde jag väl föreställa mig att jag skulle få det ärufulla Eldsjälspriset!!! Det känns verkligen in i hjärteroten att få den uppskattningen.
Motiveringen var så fin så jag blev alldeles tårögd. Kommunstyrelsens ordföranden Marika Bjerstedt pratade bl a om mitt engagemang för bygden med mina evenemang som Gylsboda Festivalen, som ordförande i föreningen Sliperiet, mentor i projektet Kvinna hjälper Kvinna och Queenia ambassadör för Osby kommun och att just i dagarna en tysk guldsmed flyttat till Gylsboda för att arbeta med mig i verkstaden & lära lite om att jobba i Diabas. Tack!!
 
Jag är säker på att arbete i positiv anda där vi lyfter fram varandra ger styrkan som för oss vidare.
TACK alla som är med på det tåget <3 
 
Här ser ni en lycklig eldsjäl som tagit emot priset i form av en liten Madame Magma skulptur. Extra kul med en Diabasskulptur som pris, när mitt hjärta klappar lite extra för just Diabas :) Till vänster näringslivschef Paul Phillips.
All uppvaktning från kommunen, näringslivet, Sparbanken & Queenia & alla fina hälsningar gör mig riktigt glad och rörd. Verkligen innerligt TACK!!
Och så trevligt det var med fin galakväll. Arbetet med att polera Diabas är ju inte fullt lika glamoröst, så det var kul att få byta regnstället mot klänning för några timmar :) 
Nu har jag fått massor av ny energi till att jobba vidare med alla projekt, skapa samarbetsmöjligheter & olika sätt att göra gott för varandra <3 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback