Tidningen "Sten" och en sömnig valp

Inte att undra på att man är lite trött, säger Lexi.
Gäsp, gäsp. Mittinatten ringde klockan & då skulle matte tvunget upp för att titta på månen. Jo, det är sant. 
Inte så att hon är varulv eller nåt (tror jag inte, i alla fall?) Men det var ståhej bara för att månen var lite orangeröd. Ok, nu har vi sett det också, tycker Lexi. Sen tror de att man skall orka promenera ovanpå allt detta.
Nej, lilla valpen delade inte min fascination av ljusspelet, men vi var uppe mangrant i familjen för att beskåda det. Vackert! 
 
Höstdagarna fortsätter vara ljuvliga, soliga & klara dagar. Som gjorda för utomhusarbete. Här jobbar jag med en istapp i silver som skall sitta på en skulptur i delpolerad Diabas.
Lexi landade vid mina fötter & sov ut efter den störda skönhetssömnen under blodmånenatten.
Jag vet inte, är jag kanske aningen partisk, eller är det så att hon är alldeles ovanligt söt, det lilla livet?! Jag som inte skulle ha hund igen.. kan inte tänka mig hur det skulle varit utan henne!
Dagens post bjöd på en glad överraskning. Tidningen "Sten", där man ringt mig & ställt några frågor. Kul att omnämnas i branchtidningen! 
I morgon är det nytt möte på gång. Nu skall vi samla ihop oss & bilda en förening för att jobba vidare med planerna på ett spännande projekt. Det finns så mycket kreativitet, historia & kompetens i Gylsboda att ta vara på.
Bl a finns här en matkonstnär utöver det vanliga. Här ett smakprov på lite av allt gott vi bjöds på i lördags. Värt att nämna är att allt på bilden är rawfood desserter. Inget vitt socker, inget vitt mjöl, inte upphettat. Och obeskrivligt gott.
Nu drar det minsann i ögonlocken på mig också. Det gjorde det redan medan jag var i keramikverkstaden på kvällsarbete. Sov sött!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback