Runda Diabasörhängen med handsmidd silverdekor.

Nu är det klart. Jag blir mentor till en kreativ tjej från Syrien som vill utveckla sin affärsidé. Spännande & jätteroligt!! Nästa vecka skall vi tio som blivit uttagna som mentorer träffa våra resp adepter för ett första möte. Det kommer att bli ett spännande & utvecklande år!
 
Jag har läst ut Harry Martinssons Nässlorna blomma (lägg gärna märke till det snygga bokmärket;) ) Det är fascinerande att läsa hans beskrivning av Gylsboda under tidigt 1900 tal och de tuffa barndomsår som följde när familjen splittrats efter faderns död. Skrämmande hur dessa stackars barn behandlades i vårt land för inte så väldigt länge sedan. 
Ett projekt som är på väg att växa fram här blir mer & mer verkligt. Det börjde nästan lite som en önskedröm för flera år sedan, men steg för steg växer det fram & nu kommer vi närmare att det skulle kunna hända. I morgon har vi ett nytt möte för att se om vi kan komma ännu ett steg närmare. Mer om detta när vi har ett "stop or go" besked på det.
 
Och när jag inte filar på projektbeskrivningen filar jag på silver & på Diabas. Bl a ett par nya örhängen har det blivit.
Jag tog kraftig silvertråd & gjorde ringar som jag lödade ihop, hamrade mönster i dem & så formade jag Diabas till runda "coins", virade ringar som jag sågade upp till hängen & så blev det som såhär när jag satt ihop det hela:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback