Provkörning av nya regntäta tältet, funkade bra. Samarbetsövningarna funkade däremot bitvis sämre..

Ett förening med stenhuggare från Köpenhamnstrakten kom på besök på lördagen. Intressant att träffa så många härliga med samma intresse, mycket intressant & utvecklande. Vi kommer säkert att ses igen. 
Nya tältet fick jag tillfälle att prova för första gången. Det fick fungera som regnskydd åt de picnickande gästerna. 
60 sek skulle det enl reklamen ta att smälla upp tältet. Kan väl säga att man får vara ganska mycket skickligare på att resa tält än vad jag är om det skulle stämma. Men som synes kom det i alla fall upp till slut, efter några mer eller mindre lyckade samarbetsövningar med sambon. 
Sen kom ett sällskap med härliga damer som överraskade en jubilar med ett smycke från mig. De hade med en mugg med foto på jubilaren på som de smusslade in, jag lade smycket i den & ställde bland sakerna i utställningen. Blev verkligen lyckat & roligt när jubilaren mycket förvåntat tyckte att fotot var väldigt likt henne, men hon konstaterade att det var ju inte möjligt?!  Eller var jag kanske en sådandär gatumagiker? Det blev många goda skratt med alla dessa underbara besökare. 
Sedan var det till att riva tältet i hällande regn, sätta upp det i verkstaden för att torka och så skynda vidare till en trevlig kväll i Älmhult hos syrran med fam.
Idag blev det en tidig morgon för att hinna packa allt som skulle med till Stendagen i Svarta Bergen & packa upp allt innan öppningsdags. Skönt med nya vattentäta tältet som skyddade bra i skurarna. Samarbetsövningarna med tältresningen gick aningen bättre idag. 
Lexi tyckte om Svarta Bergen, med många snälla människor som bjöd på godis & klappade & gosade.
men hon blev snart trött & somnade på filten inne i tältet, hon smymtar där bak in i hörnan.
Sen var det till att packa ihop i racerfart för att hinna till Osby Teaterförenings kick of, där Malmö Operas program skulle presenteras av Rickard Söderberg, som även skulle uppträda. Nu var han sjuk, men ersättarna gjorde presentationen mycket bra & de sjöng & spelade fantastiskt bra. Jag hade äran att få göra ljuslyktor till artisterna, här överräcks de av teaterföreningens vice ordförande, tillika kvällens proffsiga konfrancier Helena Ståhl. 
Men nu skall jag pallra mig isäng & hoppas halsen känns lite bättre när jag vaknar. Tror bestämt sonen delat med sig av sin dunderförkylning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback