Örhängen Diabas & silver som skall omkonstrueras..

Det har varit mycket nu, med sjukdomar i familjen, bekanta som plötsligt förlorat sina kära alldels för tidigt, bilderna som cirkulerar på döda flyktingbarn osv osv. Det går inte att vara opåverkad. Det skall vi ju inte heller vara. Låt oss bara enas om att vi, var & en, får göra vad vi kan för att hjälpa.
 
Satte mig med pappersarbete & materialbeställningar när inspirationen inte var på topp. Men så fick jag ta ett ryck i verkstaden. Nää, det blev inte bra. Till nästa blogg kommer jag att ha gjort om konstruktionen. Förmodligen till något helt annat. Och de beställda örhängena gör jag om från början, på annat sätt. Tanken här var väl god, att använda en halslänk som gått av & ha delar av den som örhängesdelar, men konstruktionen blev inte snygg. Ibland är det bättre i tanken än i verkligheten. Men nu var det provat.
Bästa sättet att hitta energi & inspiration är att umgås med dessa. Ser ni lille Flipper där långt bort till vänster? Han blev också tömkörd då vi hade en yngre besökare med oss till stallet. Här är det Herkules som tömkörs & Macko & Flipper gör det de gör helst- äter.
Jo, det här lilla trollet kan ju också få de flesta på gott humör.
Igår kväll blev vi tilldelade det hårda arbetet att provsmaka Rebeckas råa kreationer. Endel uppdrag är ju mer angenäma än andra, kan ju säga att detta är en favoritsyssla- provsmakning där allting alltid är himmelskt gott.
Mums!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback