Sommarblomma i Diabas & silver och helgens studiebesök

Med tanke på allt förfärligt som händer i världen känner jag att det är än mer viktigt att ta ansvar, att tänka efter: "vad kan jag göra?" Och det allra minsta var och en av oss kan göra är att låta bli att spä på eländet! Jag blir bestört av att se "fakta" som hämtas från olika propagandasidor och sprids. Lögner som vill få oss att tro att generaliseringar av folkslag, eller trosinriktningar, är fakta. Nej, nu får vi allt vara noga med att hjälpas åt och ge näring åt allt gott.
För att fylla på med positiv energi kan jag rekommendera ett besök hos konstnär Troels Kirk i Näsum. Vi besökte hans julutställning igår och lät oss betagas av konsten. Älskar tavlorna och motiven. Målade med stor respekt för djur och natur. T ex denna:
Underbar!!
Jobbet i verkstaden har för övrigt upptagit tiden. Någon tycker det är ganska drygt..
Men tycker ni inte vi behöver en sommarblomma såhär i den höstgrå tillvaron? 
Och den vissnar inte. En sommarblomma i Diabas & silver som varar.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback