Manschettknappar i Diabas & silver & fina ord!

Jobb med projektplanen för Sliperiet Gylsboda, kontaktpersonsuppdrag, jobb i verkstaden, föreläsning av Per Holknekt, lite keramikande och så lite mera silversmide. Det var de senaste dagarna i korthet :)
 
Vi är inne på slutspurten av tiden i denhär omgången när den tyska guldsmeden Kristin "praktiserar" i lilla verkstaden. 
Vi har gjort manschettknappar. Många steg i konstruktionen med dessa. Nice teamwork :) 
Jag är helnöjd med resultatet. Rå Diabas och matterat silver. 
Japp, jag är nöjd :) Jag skall öva på att säga det. Konsrtuktionen funkade, där jag slipat ner ett spår i Diabasen som går in under silvret så stenen hålls på plats. Alltså inget lim, precis som jag önskar. 
Fick denna kommentaren på ringen i mitt förra inlägg:
 
"Fantastisk! Hoppas att du vet att du är en begåvad duktig konstnär och att du slipper jantelagen och kan säga att .."Jag är en av de bästa i min bransch "... Typ ..Zlatanizera dig själv....För du är bäst!"
 
Tackar & bockar & bugar för detta otroligt fina omdöme!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback