Hjärtligt hänge med hamrat silverhjärta på slät botten & rå Diabas, kanske till mor?!

Då närmar vi oss mors dag. Som tokkomersiell shoppingdag tycker jag inte den är sådär toppenbra. 
Men för den som vill uppmärksamma mor lite extra just denna dag finns det ju så många bra alternativ nu. Bra saker man kan stötta med en liten slant, i mors namn. Valmöjligheterna är oändliga, med olika typer av hjälp till drabbade länder, stöd till miljöprojekt, eller kanske att bli t ex orangutangfadder? 
OM man ändå känner att man vill förära mor med något annat kanske ett hjärtligt halssmycke kan passa? 
För att då göra det extra speciellt väljer köparen av ett morsdagssmycke vad man vill stötta i mors namn, så går del av summan för smycket till önskat välgörenhetsprojekt. 
En bild från måndagens årsmöte med HKG ute på Ivögården, där medlemmarna livligt diskuterar roliga planer för kommande samarbete med ägaren, här i dörröppningen med kockförkläde efter att ha serverat oss en mycket god middag. 
Sen var jag hemma & la sista handen vid en beställning som skulle levereras nästa morgon, jag hann! 
Hann baka fröknäcke till fotbollsgrabbarna också.
Idag var det ett härligt gäng från Eslöv som jag guidade i Svarta Bergen på förmiddagen.
Resten av dagen har gått åt till mitt kontaktpersonsuppdrag. 
Måste tjata lite till om Gylsboda Festival, den 1:a Augusti. En av deltagarna är Kenneth Johansson. Många av er har säkert sett något/några av hans verk. Bl a har han gjort dessa skulptuerer som är placerade framför kyrkan i Lönsboda. 
Riktigt roligt att han vill komma och visa flera av sina alster i G:a transformatorn!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback