Guidning, fest, fotboll & flerfingerring i silver med Diabashjärta

Nu är det klart. Det BLIR en konsert av folkpopgruppen Finally Falling på Gylsboda Festival!! Kl 17.00 den 1 augusti vid det gamla stenbrottet. Hur coolt är inte det??!? Jag är SÅ glad över alla som kommer att medverka till att göra årets festival speciell. 
 
En bekant från Danmark som arbetat på en guldsmedja i Köpenhamn kom med riktigt häftigt retro displaymaterial från forna tider i guldsmedjan, så nu har jag material till att skylta med hos återförsäljare & på utställningar. Jag började med att spreya i silverfärg & invigde lite av materialet i mitt skåp i Svarta Bergen. Jag älskar verkligen de små trebenta metallborden, helt ljuvliga!
Ett par rundor med guidning blev det igår i Svarta Bergen. Mycket folk & mycket trevligt. Ena gänget kom i sina små sportbilar, nästa sällskap kom i buss.
På kvällen var det 2x25 års fest. En härlig kväll med supergod mat helt i min smak (veg buffé & raw tårta som var lite för god, oj vad jag åt!) & trevligt sällskap.
Idag har vi besökt en familj som flytt från kriget i Syrien. En underbar familj, väldigt gästvänliga & trevliga. Mannen var stenarbetare i Syrien & dottern är konsthantverkare, vi hade mycket att prata om!! Jag hade med Diabas till dem som skall användas till dotterns hantverk, spännande! Falafel har jag ätit förut, men aldrig så god som den vi bjöds på där! 
 
Alla mina flerfingerringar har gått åt, så jag måste fylla på med nya. En ny variant har jag just gjort klar, med ett silverinfattat mattpolerat Diabashjärta:
 
Lite fotbollssuportande hinns också med mellan varven. Ikväll var det hemmamatch, första halvlek missade jag när vi hade möte i fotbollssektionen. Men sen hann jag ut & heja lite på grabbarna. Förra veckan var det match i Önnestad, bilden är från den matchen. Max längst till höger i grönt & vitt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback