Diabasörhängen med silverkonstruktion & fortsatt planering för Gylsboda Festival.

Jahapp, så var det då min tur.. Ganska väntat, efter att både Mats & Max legat i influensa. Men SÅ sjuk lär jag ju inte bli ändå, inte som Mats var i alla fall. När febern kryper riktigt högt är man inte så kaxig, dock. Tallbarr i björksav, ingefära, citron & honung dricker jag i mängder, så räknar jag med att bli pigg igen snabbt. 
 
Och jag är inte värre därann än att jag kunnat ta emot helgens kunder. Bl a denna fick en ny ägare. Och till den ville det danska paret att jag skulle göra en matchande ring. Frustrerande att inte kunna vara ute i verkstaden & jobba, men det skall inte bli långrandigt.
 
Hoppas ni haft en fin valborgshelg. I Ubbaboda var det mysigt som alltid. Fint ordnat med allt som hör ett valborgsfirande till. 
I lördags var det Lönsbodadagen, även det ett trevligt & välbesökt evenemang. Och Café Kronan premiäröppnade, wow vilket tillskott i byn! Smakfullt, fint och trevligt.
 
I veckan räknar jag med att få klart med alla namn till affischen till Gylsboda Festival. Redan idag kan jag börja med att avslöja ett riktigt spännande namn: Konstnär och skulptör Kenneth Johansson!! Bl a har han gjort de vackra Diabasskulpturerna som står framför kyrkan i Lönsboda. Han har även gjort ett stort antal andra offentliga utsmyckningar i olika städer. Jag är SÅÅÅ glad att Kenneth vill vara med & göra årets Gylsboda Festival speciell!! Efter hand kommer jag att presentera flera deltagare. Ni minns väl vilket datum? 1 augusti.
 
Så här beskriver Kenneth själv sin konst:.
"Ett försök att närma sig det enkla, Primitiv funktion. Jag vill att mina skulpturer skall bära något oväntat, Kanske förvånande i sitt sammanhang. Något som stämmer till eftertanke, men inte utan humor och värme."

Nu skall jag fortsätta kurera mig så jag kan dyka ut i verkstaden igen så fort som möjligt. Många kunder efterfrågar små Diabaspluttar till örhängen. Jag fortsätter knåpa på olika varianter där Diabasen hålls fast i en silverkonstruktion, för att slippa använda lim. 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback