Silverdroppar med Diabaspärla som örhängen & jag är helsåld på Ivögården!!

Så inspirerande det är att träffa människor som kör sin grej, brinner för den & gör det riktigt bra. Just en sådan person träffade vi igår när vi var ute på Ivögården http://www.ivogarden.se/Start.html för att lämna konst. Ägaren Petter Jeppsson tog sig tid att visa oss runt & berättade med stort engagemang om alla planer. Efter enbart ett par år som ägare var mycket redan genomfört, väldigt stilfullt och inbjudande. Naturligtvis blev jag jätteglad att de vill ha mina saker ute på den vackra anläggningen till försäljning, även efter påskrundans samlingsutställning där. För er som inte besökt Ivö kan jag berätta att bilfärjan snabbt & enkelt tar er över dit på ca 5 min från Barum. Vi skall bli mycket flitigare med besök ut dit framöver!!
How inspiring it is to meet with people that live their dreams. Such a person we met yesterday when we went to Ivögården http://www.ivogarden.se/Start.html to leave art. The owner Petter Jeppsson took his time to show us around and told us with great commitment about new exciting plans. After just a couple of years as the owner, lots of his ideas were already implemented, very stylish and inviting. Of course I was thrilled to heare that they want my stuff out on this beautiful plant for sale, even after the Easter exhibition there. For those of you who haven´t visited Ivö I can tell you that the car ferry quick & easy takes you there in about 5 minutes from Barum. 
Jag är inte förtjust i att köra med släp, men det gick faktiskt bra så det bör inte bli några otrevliga rubriker i tidningarna som jag befarade innan jag rullade iväg. Jag har sagt det förut & jag säger det igen, jag är så glad över att bo i underbara Gylsboda. Bästa grannarna finns verkligen här. Nu behövde jag låna en släp för att få ut en Diabasskulptur till Ivö & det var inga probelem. Tackar & bockar.
Nu står skulpturen på plats utanför Ivögårdens entré.
I'm not fond of driving with a trailer, but it went well so there shouldn´t have ti be any nasty headlines in the newspapers as I feared before I rolled away. I've said it before and I'll say it again, I'm so glad to live in wonderful Gylsboda, with the best neighbors one can have. Now I needed to borrow a trailer to get a Diabase sculpture to Ivö & there was no probelem. Thanks!
Now the sculpture is in place outside Ivögårdens entrance.
och inne finns ett litet urval av mina smycken i ett litet låsbart skrin som min händige far fixade till när jag inte visste hur jag skulle lämna exempelsmyckena till HKG´s samlingsutställning. Den kommer att bli i en stor & vacker utställningssal. Där kan besökarna få en uppfattning om alla oss som ställer ut på olika platser kring Ivösjön & välja vart man vill åka för att se mer.
https://sites.google.com/site/hkgkonstnaersgille/
and inside there´s a small selection of my jewelry in a small locked box which my handy father made me as I didn´t know how I would leave my pieces jewelery for the HKG's collection exhibition. It´ll be in a large & beautiful exhibition hall where you visitors can get an idea of all of us who are exhibiting at various locations around the Ivösea & choose where you want to go to see more.
 
Nu fortsätter tillverkningen. Här ett par örhängen, först i ringar & sedan i öronstickare. Tycker nog de hänger bäst i den senare varianten. Vad tycker ni?
Now I´ll continue the production. Here a pair of earrings, first in creoles and then in the ears stickers. I think they fit best in the later variant. What do you think?
 
Som ni vet så tycker jag ju att olika är bra, så detär klart att jag hängde på & rockade sockar igår.
As you know, I think that different is good, so of couse I joined the "Rock your socks" yesterday.
 
Jag försökte få konsulterna att hänga på, men de vägrade ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback