Silverarmband med hjärtberlocker i silver & Diabas

Inte vet jag varför, men nu bestämde sig datorn att gå med på att ta emot bilder från min iphone igen & det var ju bra. Så nu kan jag visa armbandet som jag skulle haft med i förra bloggen, när det inte funkade med bilderna.
Jag gjorde en fast del i silver som jag präglade in ett blommönster i & lödade fast fyra ringar på, för att fästa länken & berlockerna i. Ena hjärtberlocken gjorde jag i rå Diabas, den andra i silver & på den präglade in samma mönster som i själva armbandet. Det kommer även tillhörande örhängen till armbandet, de är snart klara. 
Jag tänker att på en icke vanskapt handled skall armbandet pryda sin plats ;) 
Nu längtar jag efter sommarvärme. 
Trots frånvaron av den har potatisarna börjat växa. Både de & myskankor ser ut att trivas bra i potatislandet. 
Utöver arbete i lilla verkstaden är det bara supportande på fotbollen som hunnits med. Den gröna 6:an är vår "lille" Max. Det är SÅ kul att se de härliga grabbarna kämpa tillsammans.
Det har blivit klart att det blir en utställning på Osby konsthall tillsammans med ett antal av kommunens aktiva konstnärer/konsthantverkare i sommar, vilket innebär att jag måste ha saker klara att visa där också- samtidigt som jag bl a har sommarutställning i G:a Transformatorn. Så nu får jag pausa lite i arbetet med den lite större stenen som är beställd & göra ett gäng med nya smycken till Osby-utställningen. Fast det är ju bara kul, blev glad över att bli inbjuden till att ställa ut där!

Kommentarer
Anonym säger:

Fantastisk !

Svar: Tack snälla, så glad jag blir!!
Pia Lindberg

2015-06-01 | 23:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback