Set med örhängen silverhjärtan & tillhörande armband. Och bästa nyheten!!

Bästa beskedet någonsin kan ju lyfta vilken gråmulen regndag som helst. Cellgifterna & alla andra behandlingar tillsammans med en osviklig beslutsamhet & kämparvilja har gjort sitt jobb & jagat syrrans cancer åt skogen! HURRAAAA!!! Det är bara fantastiskt med onkologens besked idag, att det ser bra ut. Nu kastar hon sig huvudstupa in i nya utmaningar & förverkligar ännu en dröm, med nytt jobb & allt. Vi kan bara jubla, gratulera & lyckönska! Tjohooooo!!
 
Lite firande av den fantastiska nyheten, men annars har det varit abete i lilla verkstaden, guidande i Svarta Bergen & kontaktpersonsuppdrag på schemat.
Nu har armbandet  fått sällskap av ett par matchande örhängen. Det är väl för övrigt det enda som är bra med det gräsliga sommavädret som mer liknar höstrusk, att det inte tar emot att arbeta med silversmide inne i verkstaden. Fast nog längtar jag ändå tills det blir goa dagar att stå ute & arbeta med lite större stenprojekt. 
 
 
Så har vi då mitt eget lilla projekt, att få bukt med min motvilja till spindlar. Jag som förespråkar allas lika värde & i det räknar in inte bara alla människors lika värde, utan jag vill även ha med djuren i begreppet. Då rimmar det ju väldigt illa att ha problem med spindlar. Jag tycker själv att det är patetiskt, obegripligt och oacceptabelt. Så jag har haft egen terapi med de stora husspindlarna som flyttat in i fönsterkarmen i verkstaden. De är stora som små bävrar, ungefär. Och minsann, jag tror jag har kommit en bit på väg. För idag när jag lyfte på en sten och denhär kompisen kom ilande fram var inte första känslan obehag. Jag såg faktiskt att den är vacker!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback