Mattpolerat Diabashjärta på silverlänk, bråkande myskankor & liten härdsmälta på hjärnkontoret.

Ja jösses, nu har jag väl ändå överträffar mig själv i förvirring, ha, ha.
Jag har varit så fokuserad på att allt skall klaffa med utställningar, beställningar som skall vara klara i tid osv. Och så har jag tänkt att nästa vecka måste jag ta tag i annat som inte hunnits med. Som t ex att fixa avslutningskläder till Max. Denna lysande planering delgav jag sonen i morse, varpå jag fick en blick som såg ut att vara en mix av frågande, smått bekymrad & lite road. Så kom blixtnedslaget, när han påpekade att det vore väl dumt, när nu skolavslutningen är på fredag. NU på fredag. Hjälp!!! Jag har hittat på en tilläggsvecka i mitt huvud för att få tiden att räcka till. Men det struntar ju alla almanackor i. (Eller så är det väl en liten härdsmälta på hjärnkontoret, sånt händer ju titt som tätt). En akutlösning fick det bli. Mette ryckte in & tog jouren med att ha öppet i Transformatorn på eftermiddagen, pojken som jag är kontaktperson fick följa med när vi for till Kristianstad för att ekipera sonen. Allting löser sig, trots att pojkstackaren har tidernas virrigaste morsa. Tyckte tom att vi fick till det till en riktigt trevlig utfärd till staden, med riktigt god mat & fika & allt så grabbarna var nöjda & glada. Puh.
 
Detta halsbandet är något av vad virrhönan åstadkommit i dagarna. Till det kommer ett armband, det tar vi i nästa blogg när det är riktigt klart. 
Och dehär två knäppisarna fick för sig att börja bråka om vem som skulle först in i verkstaden när dörren stod öppen. Starka som tusan är de, jag hade ett väldigt sjå med att dela på dem & förklara att de skall låta bli att slåss. Den värsta bråkstaken (Kvacke, det är han till vänster) höll jag sen kvar och försökte härma det arga myskanksväsandet åt honom, så nu vet han nog vem som bestämmer. Ett tag i alla fall. 
Jo, men det var väl typ en vanlig dag hos oss ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback