Vernissage, skylttillverkning & mera bad

Tredje dagen på raken med simtur i berghålan. Det är detta jag längtat efter hela långa vintern (som varade fram i Juni, känns det som..) , riktigt varma dagar & långa, ljusa, skönt ljumma kvällar.
 
Igår var det vernissage på Osby Konsthall för vår trevliga samlingsutställning.
Under hela eftermiddagen avlöste besökarna varandra, imponerande med tanke på att den efterlängtade sommaren äntligen anlänt & många säkert tillbringade dagen på stranden. Det var en givande eftermiddag med många intressanta nya bekantskaper. 
Kulturutvecklare Lotta von Bültzingslöwen svalkar sig med ett glas cider efter allt organiserande med utställningen.
Sven-Ingvar & Agneta var också på plats för att möta besökarna & berätta om sina vackra skapelser.
Idag har jag börjat göra iorning skyltar till Gylsboda Festival. Jo, jag har hört det där att man aldrig skall stå direk i solen & måla. Men jag struntar helt enkelt i råden & parkerar mig mitt i solgasset & kletar på med vit färg. Det torkade jättesnabbt idag :) 
I morgon skall jag ge mig i kast med de stooora skyltarna. Håller tummarna för ännu en vacker dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback