Skyddsängel i Diabas & silver

Verkligen full fart i Transformatorn om dagarna. Kul, kul! Intressanta samtal med besökare från när & fjärran. Vilken ynnest att under en & samma dag träffa människor från så olika håll som tex Pakistan, Schweiz, Sverige, Tyskland osv osv. En beställare från Danmark har hämtat sin skyddsängel som jag gjort i Diabas & silver. Jag hoppas att de skall trivas tillsammans. En annan besökare från Danmnark arbetade själv med stenskulpturer. Många spännande möten! Kanske blir det fler Danska deltagare på nästa års Festival..
Kan inte låta bli att visa vidden av snigelinvasionen här, även om jag förstår att någon kanske tycker att bilden är motbjudande.
Tom våra kära myskankor tycker att sniglarna är motbjudande & skulle inte få för sig att äta av dem. 
Kvacke, närmast i bild, lämnade oss tragiskt i veckan & stackars Acke blev ensam kvar. Även om han försökt skulle han bli alldeles utbränd om han ensam skulle hålla rent från alla sniglar. Men han saknar sin vän & har nu fått svar på sin kontaktannons. För att han skall bli lycklig igen får han flytta till en myskanksflicka på gården som han kommer från från början. Det kommer att bli tomt, det har varit ett tufft år på djurfronten här. Men för honom kommer det att bli bra och det är ju huvudsaken.
 
Idag hade jag förhoppningar om att hinna baka lite mer till skogscafét, men det har inte hunnits med. Får ta igen det imorgon istället. Har i alla fall fått tag i alla berörda för pressvisningen på tisdag, inför Gylsboda Festival. 
Nu önskar jag er en riktigt skön helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback