Örhängen med Diabas & silverrassel

Diabas är jäkligt snyggt & kul, men INTE när det hamnar i ögat. Aj, aj, aj så vasst det blev! Stod ute & körde med vinkelslipen idag när det letade sig in en flisa upp under glasögonen. Jag tror jag har fått bort allt nu, men det känns fortfarande väldigt sargat. Skulle ju börja på att forma till ett Diabasägg idag. 
I sure do love Diabase, but not when it ends up in the eye. Ouch! I was working with the grinder today when a little splinter came up under my glasses. I think I've got it all away now, but it still feels very torn. 
 
Får nog övergå till inomhusarbete resten av dagen. Det uppskattar hundarna, de tyckte ändå det var för kallt att ligga ute & titta när jag jobbade. Speciellt vår tillfällige inneboende, den lille frusne sötvalpen som helst ligger under täcket & myser. Här vilar lille valpen hos Max innan han gav sig iväg på innebandy.
Should probably switch to indoor work for the rest of the day. The dogs likes that idea, they thought it was too cold to be out and look when I worked. Especially the little frozen cutie. Here he rests together with Max before he set off for his floorball game.
 
Ett par örhängen med mattpolerd Diabas & silverrassel har jag gjort klart.
A pair of earrings with Diabase & silver rattle, I´ve completed.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback