Stelt halsband i Diabas & silver.

Nu måste ni berätta vad ni tycker, jag är jättenyfiken! 
Jag höll på med en brosch med en infattad Diabas och då slog det mig att det skulle vara kul att testa göra ett stelt halsband med en liknande infattad Diabas i ena änden och en kraftig silverplatta med samma form som Diabasen i andra änden. Kontraster- mörk/ljus, matt/blank som kompletterar varandra, precis som livet i stort.
Now I´m eager to here what you think, I'm really curious!
I was working on a brooch with an encased Diabase and then it hit me that it would be nice to try to make a stiff collar with a similar encased Diabase at one side and a massivechubby silver plate with the same shape as the Diabase at the other side. Contrasts- dark/light, matte/shiny that complement each other, just like life in general.
Ja men var inte detta en av de bättre idéerna som poppat upp ändå? Minsann, jag gillar den!!
Indeed, I like it !
Vi är inte speciellt romantiska i den här familjen, men idag har jag faktiskt ansträngt mig lite extra, alla hjärtans-dagen till ära. Fröknäcke är något som går hem hos Max också :)
We´re not particularly romantic in this family, but today I made a little extra effort, Valentine's Day to honor. This home made hard bread is something that Max likes too :)
Precis när förra helgens tulpaner började se lite hängiga ut kom goda vänner med denna vårfina bukett som lyser upp här i köket.
Just as last weekend's tulips began to look a little saggy good friends came by with this lovely bouquet to brighten up in our kitchen.
Nu önskar jag alla en fortsatt skön helg & en fin alla hjärtans dag. Skall vi göra en liten utmaning? Att göra något för någon som vi tror inte uppmärksammas annars? Jag är på! 
Now I wish everyone a continuos beautiful weekend & a nice Valentine's Day. How about us doing a little challenge? To do something nice for someone that we think won´t be noticed otherwise today? I'm on! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback