Setet växer fram, här ett armband med mattpolerad Diabas & silver

Nu har jag nog fått mitt straff för att jag kanske var lite, lite taskig mot Mats när han var sjuk & kallade honom gnällig.. En seeegdragen flunsa är det & den vill inte riktigt släppa greppet om mig heller. 
Ni som väntar på beställningar kan vara lugna, eftersom jag inte blir riktigt lika sjuk som Mats (hoppsan, nu slant jag igen..) så jobbar jag ändå & era beställningar kommer att vara klara i utlovad tid. 
Now I´ve got my punishment for that I maybe was just a little bit mean to Mats when he was sick & called him whiny ..  Now the flu doesn´t really want to let go of me.
Those of you who are waiting for orders can be calm, since I don´t get quite as sick as Mats I can work anyway and your orders will be completed in time.
 
Halsbandet jag visade förra veckan blev väldigt uppskattat. Det skall bli till ett helt set med halsband, armband, ring & örhängen. Armbandet är snart klart
The necklace I showed last week was very appreciated. It´ll be a whole set of necklace, bracelet, ring and a pair of earrings. The bracelet is soon done
 
setet växer fram så sakteliga.
the set is slowly growing in.
 
Påskutställningen på Rusthållaregården närmar sig. Jag funderar på att använda dessa glaskupor för att presentera några av mina mindre smycken under. Det kan väl se lite trevligt ut, samtidigt som det kan hjälpa till att hålla ordning på småsakerna, tänker jag. 
Easter exhibition at Rusthållaregården is approaching. I'm thinking of using these cloches to present some of my smaller jewelry under. It may look pretty nice, while it can help me to keep control of the small stuff, I think.
 
Nu har det gått sex veckor sedan underbara Sensi lämnade oss. Fortfarande sitter det automatiskt i oss att hon skall komma med när vi går ut, att hon skall komma & se om det finns något gott att äta när vi stökar med mat i köket osv. Fina, fina Sensi.
Now it's been six weeks since the wonderful Sensi left us. Still automatically it´s in us to wait for her to come along when we go out, to come & see if there´s something for her to eat when we mess with food in the kitchen and so on. Beloved Sensi. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback