Knashöna i keramik på Diabasfot

TACK vad roligt att några hoppade på utmaningen i förra bloggen- att göra något speciellt för någon som annars troligen inte skulle uppmärksammas på alla hjärtans dag.
 
Någon ville veta vad jag hittade på. Jo, jag plockade ihop några varma kläder och lite ätbart som jag packade ner i en väska och lämnade till en tjej som satt utanför Ica och försökte få ihop lite pengar till mat. Grannen hängde på och fyllde på med mera godsaker. Oj, vilken värme & glädje vi mötte! 
Önskar bara att man kunde göra mer, men som jag sagt innan, vi får börja med oss själva & göra det vi känner att vi kan för att styra skutan i en medmänskligare riktning (i medmänsklig plockar jag även in djuren, tror inte rätta ordet finns för det.. meddjurlig, eller..?).
Thank you, I love the fact that some of you picked up my challenge- to do something special for someone who otherwise probably wouldn´t be especially noticed on Valentines day.

Some of you wanted to know what I did. Well, I picked out some warm clothes and some food and packed in a bag that I left to a girl who sat outside the store, trying to get some money for food. Our neighbor joined me and filled up the bag with more goodies. What warmth & joy we met!

Just wish I could do more, but as I´ve said before, we can only start with ourselves and try to do what we can to steer this ship in a more human direction (in "human" I also read in the animals, I can´t find the right word that  .. "animaly" ..?).

Förresten, har ni läst om Zlatans senaste stöd för världens svältande? Vilken kille!! Ok, det var kanske inte pg a min bloggutmaning, men ändå ;)

By the way, have you read about Zlatan's support for the world's starving? What a guy !! Ok, maybe that wasn´t a due to my blog challenge, but anyway ;)

Så till skapandet. Mera keramik utlovade jag till några som önskade se mer av det. Låt mig presentera fru Knashöna:

More pottery I promised to someone that wanted to see more of that. Let me introduce Mrs. Wacky Hen:

 
Hon tycker att Diabas är livet på en pinne ;)
 
Flera polare är på gång i ugnen.
Several new friends to her is going in the oven onwards.
 
En stooor tupp skall det också bli:
There´s a biiiiig rooster coming too:
 
Jag har mina trogna konsulter som vankar omkring & sprider inspiration, här i bakgrunden.
I have my loyal consultants wandering around, spreading inspiration. You can see them in the background.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback