Keramikfat och råa hälsobollar.

Lite keramik. Tyvärr är det en seg väntan på att knashönorna skall bli klara, glasyrugnen kan inte köras förrän den är full. Men ett kakfat har jag i alla fall klart här, från senaste glasyrugnen:
A little pottery. Unfortunately, it's a long waiting for the crazy hens to get done, the pottery oven can´t be operated until it´s full. But here´s a cake dish, from the last oven.
 
Ett annat fat med liknande mönster, men med helt andra glasyrer.
Anotherone, on the same theme.
 
Kanske ni minns detta som jag gjorde som julklapp, samma mönster men ännu en annan variant på glasyrvalet.
Perhaps you remember the one I made as a Christmas gift, the same pattern but yet another variation of the glaze.
 
Och här en salladsskål. Fick en "strimlare" (ser ut som en tandad potatisskalare) i julas som jag använt till att strimla zuccinin däri. Blir jättegott med en enkel vinägrett.
And here´s a salad bowl. I got a "shredder" (like a jagged peeler) last Christmas, that I used to shred the zuccini. Delicious with a simple vinaigrette.
 
 
Jag har gjort några enkla råa nyttiga bollar som Max kan ha efter gymmet. Enkla, goda & nyttiga. Jag har bara mixat ihop dadlar, cashewnötter, mandlar, rå kakao, vaniljpulver och chiafrön, rullat till bollar som jag rullat i en blandning av cocos och nyponpulver.
I´ve made some simple raw power balls that Max can have after the gym. Simple, tasty & healthy. I just mixed up dates, cashews, almonds, raw cacao, vanilla powder and chia seeds, rolled into balls and rolled them in a mixture of coconut and rose hip powder.
 
Det blev mycket keramikbilder idag, men nu skall jag ut i verkstaden och sätta händerna i Diabas & silver skapandet. Och ikväll blir det fortsatt silversmidande på kursen. 
Well, lots of pottery pictures today, but now I´m going back to my workshop and continue my work in Diabase & silver creations. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback