Stelt silverarmband med infattad Älvdalsporfyr.

Som ni vet är jag helt insnöad på Diabas, gnistrande svart och speciell för vårt område.
Men naturligtvis fascineras jag även av andra vackra bergarter. Älvdalsporfyr är ju också en speciell inhemsk skönhet. Livfull och vacker. Men ack så hård ;)  Här har jag polerat en porfyr och fattat in den i silver. Ett handsmitt hamrat armband tyckte jag harmonierade bra med det hela. 
 
Vi har fortfarande strul med telefon och bredbandsanslutningen, efter stormen. Håller tummarna att det skall gå att publicera inlägget ikväll.
På flera ställen ligger det stora granar över ledningarna, så det är märkligt att det fungerar alls. 
Lexi inspekterar granntomten & konstaterar att där har det också ramlat endel.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback