Marsipangrisar & Diabastomte

Mestadels jobb i verkstaden, men lite julpysslande inne måste ju hinnas med också. 
Julklappstillverkning pågår, så inget jag kan visa än. 
 
Den enda julskinkan jag äter är den från marsipangrisarna, så några sådana har jag i alla fall gjort.
Här har de sällskap av Diabastomten. Några olika varianter på Diabastomte har det blivit. Kroppen på denna är i Diabas och resten har jag gjort av klippt ull, mössan & näsan har jag tovat.
 
Både i arbetet med sten och i silversmidet blir det mycket slitage på händerna. De vill bli torra & nariga. Goda grannarna kom med lösningen.
Gjord på hampa & inte testad på djur. Jag har provat många olika varianter av handcreme, denna är den ojämförligt bästa jag haft. Ett litet tips bara, för er med liknande bekymmer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback