Luciasmycke, en låga av hopp, i Diabas & silver

Luciahelg. Jobbar med att få klart alla leveranser till jul. Det skall gå :)
 
Kultur- och luciakvällen i sporthallen/simhallen i Lönsboda var mysig. Verkligen fint hantverk som visades. Tyvärr missade jag ta foto på flera av utställarna. Bl a Tonje´s keramik med de vackraste kaktuskrukorna & mycket annat fint. Ni hittar det på instagram @ttoonnjjee
Ungdomsföretaget NePunieUF med sina armband kom också efter min "fotorunda". De finns på instagram @nepunieuf De stöttar verksamhet för djur som har det svårt. Heja tejer!!
 
Men här är i alla fall några av utställarna:
 
Rebecka med rå choklad, finns på instagram @rebbansrawfood Vackra, nyttiga och mycket goda godisar.
Superfina kransar och annan konst gör Lill-Stina, finns på instagram @lyckliga.lillstina Mycket vacker bordsdekoration- och den är min!! Tack Lill-Stina :)
Annas ungdomsföretag The light of life med väldoftande ljus som lyser upp på flera sätt- ger stöd till flyktingarbete. Bra initiativ!! Finns på instagram @thelightoflife.uf
Irene visade lite av sin vackra keramik. Bl a rakubrända pingviner som är supercharmiga.
Margarethas underbara änglamålningar skymtar här bakom besökarna som strömmade till. Hon hade även med sina böcker och kort.
Hanan visade sina alldeles fantastiska beaded bonsais. Finns på instagram @hanan_bara Kolla in dem, de är verkligen unika, välgjorda & alldeles fantastiska!!
På bordet syns även lite av mina saker, och så Karins vackra julkort. Mer av dem hittar ni på instagram @santatorp
Och här ser ni lite mer av mina saker. Jag finns också på instagram, följ gärna på @lindbergdiabas Tack :)
Ett härligt luciatåg fick vi se i simhallen. Duktiga elever från Örkendeskolan medverkade, arrangörer var den engagerade personalen på fritidsgården Bulten. Lucia ut på vattnet i båt är så stämningsfullt! Och lite kul blev det när stjärngossarna klämde i med "Peta in en pinne i brasan" innan de återgick till programmet och följde upp med Staffan Stalledräng. Lions krönte lucian och jag hade äran att få leverera luciasmycket, en låga av hopp i Diabas och silver.
 
Önskar alla en trevlig luciadag!
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback