Vigselring med äkta Diamant

Igår var den stora dagen för bröllopet mellan Glenn & Erika. Deras vigselring med Diamanten som gnistrar ikapp med dem själva har jag haft äran att göra åt dem. 
Nu sitter den på plats, tillsammans med förlovningsringarna som jag också haft äran att göra.
Ett vackert bröllop och ett otroligt vackert brudpar. Det var svårt att hålla rösten stadig när jag skulle hålla mitt tal till de lyckliga tu, efter att toastmastern sagt att brudgummen själv kallar mig sin extramamma, eller livsmentor. Så fint, jag blev verkligen rörd. Vilken ära, det är jag så gärna!
Så fina och strålande av lycka. 
Brudens lillasyster sjöng så vackert att inte ett öga var torrt i kyrkan. Senare på festen sjöng hon tillsammans med storasyster "Utan dina andetag" av Kent, måste vara en av de vackraste sångerna vid ett bröllop! Brudgummens lillebrors tal lämnade heller ingen oberörd. Många och fina tal, fin sång av en kompis osv osv gjorde dagen speciell.
Brudgummens far såg till att paret åkte fint från kyrkan
fram till deras loge som de gjort iordning till en perfekt feslokal, där alla gästerna bjöds på en hejdundrande bröllopsfest med god mat & bröllopstårta, roliga upptåg, och såväl känslosamma som roliga tal. Brudparet bjöd på sig själva i en härlig dans som vi senare hängde på i.
Och naturligtvis, som sig bör när många av de stora inom Svensk Armsports elit samlas bröts det arm. Själv avböjde jag, men Max har lite träningsvärk idag :)
Nu önskar vi Glenn & Erika ett långt & lyckligt liv vid varandras sida, må ringarna bringa glädje & må ni & er kärlek fortsätta gnistra ikapp med Diamanten.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback