Praktikanter & Diabashänge med genomgående silverpärla

Många trevliga besökare har hittat ut till Transformatorn under helgen. När tillfälle ges mellan varven jobbar jag vidare med beställningar.
Denna helgen har jag haft ett par praktikanter med mig. Fast jag vet inte om de har tagit arbetet så seriöst, de ägnade sig mest åt andra mer eller mindre suspekta övningar..
Bakom Transformatorn satt denna lilla gynnaren. Fascinerande, visst ser det ut som naturen haft en riktig nyck av kreativ fantasi när detta lilla liv fick sin design. Ett litet konstverk i färg & form.
Vi har bjudits på ätbara konstverk också. Råa, nyttiga och SÅ goda. Skall vi kalla det Rebeckas Råa? I alla fall är det Rebecka som gör dessa välsmakande konstverk (ursäkta bilden där de inte kommer till sin rätt..).
Ett halsband med mattpolerad Diabas har jag gjort klart. Som dekoration smälte jag fram en kula i änden på en silvertråd. Så borrade jag ett hål genom stenen, trädde genom tråden med kulan på framsidan & fäste med en böj på baksidan. Tyckte denna kedjan passade särskilt bra ihop med hänget.
Men nu tar vi tag i en ny vecka med nya utmaningar. Mycket spännande på gång! Men vi tar det efter hand som saker & ting faller på plats. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Anonym säger:

Så söta

Svar: Ja, visst är de :) Tack!
Pia Lindberg

2015-09-13 | 12:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback