Silverhänge med mattpolerad Diabas & duktiga löpare

Nu har det inte hunnits med att uppdatera här med någon ordning. 
I onsdags var det skoljoggen, där åk4-9 på Örkendeskolan sprang 4,2 km. 
Max kom 2:a med sin 16.37, endast 10 sek efter den duktige 1:an Hannes. Verkligen bra jobbat!! Här kommer Max på upploppet
Prisutdelning för tre duktiga kämpar, Hannes, Max & Philip, flankerade av nöjda gympalärare.
Och sedan dess har Max legat golvad, verkar var influensa- jag som trodde att vi klarat av vår beskärda del av den.
Jag förstår att inte Max vill med på mina "löparrundor". De kan möjligen duga som nerjoggning efter ett hårt träningspass tycker han.. Ja, ja, jag gnetar på i alla fall.
Då är jag bättre på att löda menar han. Här sattes kunskaperna ordentligt på prov. Hela 16 olika lödningar är det i detta hänget. Svårigheten är då att inte råka ut för att en lödning släpper när man gör nästa. Men det blev väl inte så tokigt, med en mattpolerad Diabas som kronan på verket. Själva halsbandet gjorde jag med svart textilband närmast hänget, så det svarta från stenen kommer igen i bandet. Bak i nacken är det ett knäppe med en traditionell silverlänk.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback