Miljövänlig toktupp i keramik för servetter & Påskutställning med HKG. Glad Påsk!

Glad Påsk önskar jag med denna knastupp i keramik som hjälper till att hålla ordning på påskens servetter. 
Har ni tänkt på att vi kanske inte behöver duka med vars en servett, där några ligger kvar oanvända för att sedan kastas ändå efter påskmiddagen. Ställer vi fram servetter att plocka vid behov på det här sättet sparar vi onödigt svinn= bra för miljön. Det är alltså en miljövänlig knastupp! 
I´d like to wish you all a Happy Easter with this wacky rooster in ceramics. He helps to keep track of the Easter napkins. Maybe we don´t need to set the table with one napkin each, where some of them will remained unused and then discarded anyway after Easter dinner. If we put napkins to pick if necessary in this way we save unnecessary waste = good for the environment. It´s thus an environmentally friendly wacky rooster!
Fungerar även som ett lite annorlunda sätt att servera påskens ägg, om man nu väljer att servera sådana. Här är det ägg från de dvärghöns vi har gående fritt att sprätta i trädgården. Men det som kallas "frigående" på äggfabrikerna, det tycker inte jag är ok. Ni har säkert också sett avskräckande bilder hur det ser ut för de stackars djuren.
It also works as a different way to serve the Easter eggs, if one chooses to serve eggs. Here the eggs comes from the dwarf chickens we have strolling freely scratching in the garden. But what´s called "free range" on the eggfactorys, I don´t think thats ok at all. You´ve probably also seen bad pictures of how the poor animals often lives.
Mina tillfälliga praktikanter i verkstaden såg heeelt frågande ut när jag sa att vi skulle putsa silver.
My temporary trainees in the workshop looked totally bewildered when I said we would polish silver. 
Glöm det, tyckte de. Putsa du, så vilar vi.
Forget it, they thought. You can polish while we take a rest.
Ok, tack för det. Jag har putsat & börjat packa det som skall med till Rusthållaregården i Edenryd där ni hittar oss Långfredagen tom Annandag Påsk. Det blir alltså dit jag styr kosan med min kvast på skärtorsdagen, när de andra påskkäringarna flyger till blåkulla. Kan tänka att de kommer att ha lite roligt åt mig när jag kommer farande åt fel håll på min krokiga kvast, full av träspetor i ändan & med två vita hundar istället för en svart katt som medpassagerare. Kaffekitteln hittar jag inte heller, så det får nog helt enkelt bli en termos istället. Det bjuder jag på, de må gärna skratta & jag skrattar gärna med dem. Heeela vägen fram till Edenryd, för jag ser fram emot en Glad Påsk där. Tjohoo!
Ok, thanks for that. I´ve polished & started packing the things to bring to Rusthållaregården in Edenryd where you´ll find us from Good Friday until Easter Monday. I´m really looking forward to a really Happy Easter there together with the outher exhibitors and all of you lovely visitors. See you!
 
Info & vägbeskrivning till hela HKG´s påskrunda:
Information and directions about our eastern exhibition:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback