Tillverkat förlovningsringar!

"Vill du göra våra förlovningsringar?"
Frågan fick mig att nervöst tvivla på mitt silversmidande.
Här måste ju verkligen resultatet bli precis så som beställaren önskar i alla avseenden. 
Och infattningen till damens ring skulle vara en sk riven infattning, sådana har jag hittills undvikt..
Men det är klart att det är en stor ära, en stor grej att få göra, så det är klart jag ville försöka!
Jag kontaktade min silversmidesmentor för rådgivning. Även han var först lite tveksam men precis som jag tyckte han samtidigt att det var roligt. En utmaning. Och det gick! Vi fixade det :) 
"Would you like to make a pair of engagement rings for us?" 
The question got me to nervously doubt my silversmithing skills. 
Here I really must get the result exactly as the client wishes in all aspects. 
The bezel in the lady's ring is a so called torn surround, these I have this far avoided .. 
But it is a great honor, a great thing to get the chans to do, so of course I´d like to try. 
I contacted my silver smithing mentor for advice. Although he initially was a little hesitant, just like me he thought it´s a big thing to do. A challenge. And it worked! We made it :)
 
Så blev resultatet. 
This was the result.
 
Och hon sa JA :) 
And she said YES :)
 
Gratulationer och lyckönskningar till de unga tu!
Congratulations and best of wishes for the young couple!
 
Nu skall jag göra som Akilles: chilla- men bara tills i morgon :) Då får jag jobba på, eftersom det är mycket som skall hända under den kommande veckan..
Now I´d like to do like Achilles: chill out- but only until tomorrow :) Then I got to keep working, since there´s a lot coming up this week ..
 
 


Kommentarer
Rebecka säger:

Vad fina ringarna blev!!

Svar: Tack, jag blir jätteglad att höra det!
Pia Lindberg

2014-09-21 | 07:40:20
Bloggadress: http://livetpatorpet.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback