Fotspår som blir kvar..

Underbar dag med sol & värme, välkommen tillbaka solen!! 
Wonderful sunny day, welcome back sun!!
 
Nu har det varit- och är- mycket beställningar som skall tillverkas. Det är ju himlans kul, men... jag bara måste sticka mellan med något fritt skapande också (du ser, jag lyssnar på dina råd Nisse:)). 
Jag satt & lyssnade på "Life Is A Footstep" av Richard Sseruwagi, där fotspåren spolas bort av havets vågor och blev inspirerad att göra fotspår som inte spolas bort av vattnets rörelser. Testade först på en ljuslykta och nu håller jag på med en annan variant som ni får se om några dagar när den är klar. Spåren har jag slipat ner i stenen & fyllt i med silverfärg. Tack Richard för inspirationen genom din musik!
There´s been a lot of ordered stuff to make lately and there still is a lot of them to do. That´s nice, ofcouse, but I just have to take a small brake to make something just free from my heart too. Listening to "Life Is A Footstep" by Richard Sseruwagi, where the footprints a erased by the waves of the ocean, I got inspired to make lasting footprints in Diabase. I tried the idea on a candlestick and now I´m working on another variety that I´ll show you in a few days when it´s ready. Thank you Richard for the inspiration through your music!
 
Tilda & Maja fortsätter att dela på föräldraansvaret för de små. Båda mammorna visar rumpan när jag vill ta foto, kanske vill de säga mig något?!
Tilda & Maja keeps up the good work on taking care of the small ones together. Both the mom´s are showing their  butts as I come with the camera. Maybe they´re trying to give me a message?!  
På tal om rumpa.. Såg denna svampen när jag tog dagens djurrunda (promenad med hund & hästar).
Speaking about butts.. I saw this mushroom as I went for the morning walk with the animals (the dog and the horses).
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback