Besök av vår Landshövding Margareta Pålsson

Igår hade Lindberg Diabas & Silver besök av vår trevliga landshövding Margareta Pålsson.
Jag tände upp med stearinljus & lyktor så det blev mysigt för vår fikastund i G:a transformatorn, innan vi fortsatte hem till min verkstad och därefter vidare bort till Diabasbrottet. 
Yesterday Lindberg Diabase & Silver had a visit from our nice governor Margareta Pålsson.
I lit up with candles and lanterns so it was cozy for our coffee break in our Art Gallery, before we went home to my workshop and then further of to see the Diabase quarry in Gylsboda.
 
Landshövdingen med chaufför och Norra Skånes journalist sitter här och språkar om den häftiga byggnaden som vi har lyckan att få använda som utställningshall.
The governor, her driver and the journalist from Norra Skåne are sitting here, speaking about the awesome building that we´re lucky enough to be able to use as an exhibition hall.
 
Jätteroligt att de ville komma på besök, allihopa, jag är så tacksam!!!
Very nice that they all wanted to come for a visit, I am so grateful!!
 
Jag överlämnade en gåva till Landshövdningen- en bit av Gylsboda att ta med, med spår som består. Jag berättade om hur otroligt mycket kreativitet vi har här i Gylsboda med omnejd, med konstnärer i alla åldrar, fotograf, naturterapeut, ett gårdsmejeri under uppbyggnad osv osv. Här har vi skapande & växtkraft så det knakar om det!! 
I handed the governor a gift- a piece of Gylsboda to bring back home, with traces that will last. I told them about how incredibly much creativity we have here in Gylsboda and in the vicinity, with artists of all ages, photographer, naturopath, a dairy under construction etc etc.. Here we have som much creative and vigor so you can almost feel it in the air!!
 
 
 

Kommentarer
Lise-Lotte Panaritis säger:

571 ser jag och jag har svarat på frågorna två gånger.MVH Lotta Bårström

Svar: Förlåt Lotta, men nu är jag nog inte med riktigt på vad du menar? Ha det gott! Mvh/ Pia
Pia Lindberg

2014-10-21 | 14:25:57
Lise-Lotte Panaritis säger:

inte jag heller denna kommentar skrev jag på ett annat ställe hum internetfel eller! Ha en bra dag
Lotta

Svar: Ok, ibland lever den sitt eget liv, datorn :) Ha det gott!!
Pia Lindberg

2014-10-21 | 14:57:49
Sandra säger:

Åh va roligt att se att ni hade det trevligt igår! Superhärligt, grattis till framgångarna :)

Svar: Tack, tack!! Och lycka till med pluggandet!! Kram!
Pia Lindberg

2014-10-21 | 18:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback