Stelt silverarmband med silverblomma med Diabaspärla.

Idag har gjort klart dethär armbandet. Själva armringen har jag hamrat ut från en 5 mm silverstång, blomman sågade jag ut, lödade på & så en lödning till för att fästa tråden som håller Diabaskulan i blomman. 
Today I´ve completed this bracelet. The circlet I hammered out from a 5 mm silver rod. The flower I sawed out, welded on to the circlet & another solder for attaching the wire that´s holding the Diabase pearl in the flower.
 
 
Vi går nu in på sista veckan med utställningen på Galleri Annexet. Bilden nedan tog de & lade ut som julklappstips. Tom onsdag kan ni besöka utställningen & kanske fixa julens klappar där :)
We are now entering the final week of the exhibition at the Gallery Annexet. The picture below they took and published as a Christmas present suggestion. Even till Wednesday you can visit the exhibition.
 
 
Denna veckan kommer det nog att bli lite glest med blogginlägg, värre än vanligt. Det är väldigt mycket som skall tryckas in under veckan, med beställningar som skall göras klara, möten på olika håll osv osv. Och då har jag inte räknat in att fönstren behöver putsas & adventsstakarna plockas fram. Men med så många i närheten som drabbats av allvarliga sjukdomar har jag insett att vi behöver tänka efter en gång extra vad som är viktigt. Och för mig är det många saker som känns viktigare än att fönstren är skinande blanka till advent (eller är det kanske lite så också att just fönsterputsning är en av mina sämsta grenar, ha, ha). 
This week there will probably be a little sparse with blog posts, even worse than usual. It´s very much to be pressed in during the week with orders to be done, a bunch of meetings etc etc. And then I guess that I should include that the windows needs to be cleaned before Advent. But with so many close ones who affected by serious diseases, I´ve realized that we need to think again of what´s important. And to me, there are lots of things that feels a lot more important than that the windows are shiny to Advent (or is it perhaps just that window dressing is one of my worst skills, hi, hi).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback