Sällskapssjuka myskankor & stel halsring i silver med Diabashänge

Regn & rusk, heeeela tiden. Men nu skulle jag ju inte klaga för det.. Så jag gick & tittade på lövens vackra färger när jag gick med djuren i regnet i morse. Plockade med några löv in i verkstaden & tände några ljus på bord & i fönstret för att mysa till det under arbetet.
Rain & bad weather all the time. But now I shouldn´t complain about that .. So I looked at the leaves with all it´s beautiful colours as I went for a walk with the animals in the rain this morning. A picked a few leaves and brought them into the workshop, and lit some candles to make it a bit nicer during the work this rainy day.
   
 
Det var nog fler som tyckte det såg mysigt ut, för rätt vad det var knackade det frenetiskt på dörren. När jag öppnade möttes jag av denhär blicken, som troligen betyder: får vi också komma in i silversmedjan?!
There were probably others than me who thought it looked cozy too. Suddenly it was a frenetic knocking at the door. When I opened this gaze met me. It probably means: can we come in?!
 
De använder näbben & knabbrar på som bara den på dörren.
They use their beaks to knock on the door.
 
Sen var jag ute i stenverkstaden & där tyckte de att där är det fritt fram att få gå med in i alla fall :)
Then I went out to work in the stone workshop. There they decided that they could feel free to join me :)
 
Tänkte visa ett halssmycke som blev klart idag, där jag hamrat en stel halsring med ett hamrat hänge i silver, och med mattpolerad Diabas i centrum.
Here you can see a necklace that I finished today, where I hammered a stiff neck ring and made a hammered pendant in silver, and a Diabase in the center.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback