Löv av silversked med Diabas

 Minns ni skeden jag skulle mixtra lite med, göra hängen med löv-inspirationen jag plockade med in?
 Do you remember the spoon I was up to work with? 
 
 
Nu är del 1 klar 
Part one is now done
 
De behagligt ljumma höstdagarna har inbjudit till utomhusarbete. 
Men även om det är sköna dagar vill hästarna ha lite extramat, när betet börjar gå i dvala.
The pleasant balmy days of autumn has invited to outdoor work. But even though it's been beautiful days the horses likes to have some extra hay, as the pasture is getting in to slumber.
 
Lite kyligare idag, så jag eldar på i värmepannan i källaren. Dit in bestämde i alla fall dehär två att de kunde få följa med. Ge oss lite gott käk, tycker de & skrattar glatt åt att husse trodde att de skulle äta sniglar ute i trädgården. Hallao, fattar han hur äckligt det är, undrar de. Nä, tomat däremot är gott. Och päron. Hit med lite päron!
A bit more chilly today, so I fire in the boiler in the basement to get the house nice and worm. In to the basement these two decided that they could come along. Give us some good grub, they say. They smile over the fact that dad thought they would eat snails in the garden. Doesn´t he understand how disgusting that would be, they wonder. Nah, tomatos are good. And pears. Hey, give us some pears!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Rebecka säger:

Vad snyggt det blev! Jag älskar verkligen idén med att göra något av sådant man har. Och det tar du verkligen vara på, både diabasen och skedarna. Miljön måste vara mycket tacksam :)

Svar: Tack, vad glad jag blir! Jag gillar också när man kan använda det som redan finns, men kanske inte används. Så kan det bli till något användbart istället för att kastas bort, känns ju bra när miljön verkligen behöver vår hjälp!
Pia Lindberg

2014-11-12 | 19:30:20
Bloggadress: http://livetpatorpet.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback