Stor handsmidd silverring

Det är ju lite min grej att det alltid skall vara en Diabas med i alla saker jag gör. Därför måste jag erkänna att det faktiskt kan vara riktigt skönt att få en beställning med önskemål om ett rent silversmycke. Här var önskemålet en stooor silverring som täcker en stor del av fingret. Kul silversmide! 
Since it´s my thing always to have Diabase mixed in to my jewellery it´s quite refreshing and nice to have orders where only silversmithing is requested. Here the request was a big silverring to cover a big part of one finger. 
 
Menar bara att visa ringen- inte visa fingret, så ta inte illa upp. 
No offence, I just meant to show the ring, nothing like to give the finger, the picture looks a bit od.
 
 
Igår strålade solen skönt & jag hittade naturligtvis på utomhusarbete. Målning, mitt i solen, precis så som man inte skall göra.. Några brädor som skall bort till gamla transformatorn fick ny färg & som ni ser slabbar jag som vanligt när jag får en pensel i handen, foten är snart lika vit som brädan.
Yesterday the sun was at it´s best mood & ofcourse I found things to work with outside. Painting, just the way one shouldn´t do- in the middle of the sun. We need a few boards to use at the old substation. I paint them in white, and in the same time my feet are getting white painted.. I always look like a mess after using paint and brush.
 
 
Den lilla nykomlingen har torkat & är nu en söt liten dunboll med två nya kompisar. Visst är de otroligt söta! 
The little new one looks much more alert already and two more friends has got out of their eggshells. Cute, aren´t they?!
 
Idag är det fotbollsmatch med duktiga grabbarna, håller tummarna att det går lika bra som i onsdags då de spelade 4-1 i Nosaby.
Today it´s footballgame again. Let´s hope the boys will play as well as they did last wednesday, when they scored 4-1. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback